Zaleca się sprawdzenie instalacji eleketrycznej pojazdu przed założeniem nowego akumulatora oraz w
okresie eksploatacji w celu przedłużenia jego żywotności.
Przed przystąpieniem do montażu akumulatora należy zapoznać się z instrukcją.
DEMONTAŻ:
• wyłączyć silnik;
• wyciągnąć kluczyki z samochodu;
• odkręcić najpierw klemę minusową, następnie plusową (pozwoli to uniknąć przypadkowego zwarcia);
• odkręcić mocowanie akumulatora;
• odpiąć wężyk odprowadzający gazy od akumulatora (w przypadku kiedy występuje);
• starać się wyciągnąć akumulator nie przechylając go na boki (w niektórych akumulatorach może dojść do
wycieku elektrolitu poprzez zawór odpowietrzający);
• po odłączeniu akumulatora może dojść do skasowania danych zawartych w urządzeniach
elektronicznych. Należy wówczas przeprowadzić adaptację niezbędnych danych (kod radia, zegar itp.).
MONTAŻ:
• oczyścić miejsce montażu akumulatora;
• oczyścić zaciski akumulatora (klemy) specjalną szczotką;
• starając się nie przechylać akumulatora włożyć go do pojazdu, upewniając się też, czy nie znajdują się pod
nim żadne przedmioty;
• przykręcić mocowanie akumulatora;
• przesmarować bieguny akumulatora wazeliną elektrotechniczną lub specjalnym smarem (polfet);
• zamocować najpierw klemę plusową (+), w następnej kolejności minusową (-);
• podpiąć wężyk odprowadzający gazy do jednego otworu odpowietrzającego akumulatora (jeśli posiada);
• w przypadku nowszych pojazdów lub pojazdów z systemem start stop (jeżeli zaistnieje taka potrzeba)
przeprowadzić adaptacje komputera (zaprogramowanie nowego akumulatora i przypisanie go do pojazdu);
• sprawdzić napięcie ładowania alternatora.
Uwaga: nie wolno zatykać obu otworów wentylacyjnych - grozi wybuchem !