AKUMULATORY RUNNING BULL AGM
SPECJALISTA W DZIEDZINIE SYSTEMU START/STOP

AKUMULATORY AGM do samochodów z systemem start/stop i rekuperacją energii hamowania - Ponad 70 procent wszystkich nowych pojazdów będzie w roku 2015 wyposażonych w funkcję silnika start/stop w celu stałego obniżania zużycia paliwa i emisji CO2. W takich samochodach ekologicznych stosuje się zasadniczo dwa odmienne systemy akumulatorów rozruchowych: AGM (Absorbent Glass Mat) i EFB (Enhanced Flooded Battery). Zastosowanie konkretnej technologii zależy od obniżenia stopnia zużycia materiałów napędowych i emisji CO2, jaki chcemy osiągnąć. Technologia AGM ma zastosowanie przede wszystkim dla systemów start/stop z rekuperacją energii hamowania w przypadku pojazdów klasy średniej i wyższej.
źródło: Banner Polska


TECHNOLOGIA AGM
DLA DŁUGOTRWAŁEJ EKSPLOATACJI W NAJBARDZIEJ EKSTREMALNYCH WARUNKACH
Innowacyjna moc dla ekologicznej mobilności.
Spółka Banner dzięki tym wysoce wyspecjalizowanym akumulatorom z serii Running Bull zaspokaja w pełni potrzeby segmentu energetycznego zasilania pojazdów z systemem Start/Stop. Dzięki bardzo wysokiej odporności na obciążenie cykliczne, akumulatory Running Bull są idealnym pokładowym źródłem energii, które oferuje o dużo większą wytrzymałość sprawdzającą się przy ekstremalnym obciążeniu - cykliczny rozruch pojazdów mikrohybrydowych.
Zestaw płyt dodatnich
Uchwyt zaworu
Specjalne połączenie gwintowe
Ochrona przed zapłonem
wstecznym
Zestaw płyt
Zestaw płyt ujemnych
Płyta ujemna
Siatka
Separator włókienny
Płyta dodatnia
Siatka
Schemat budowy akumulatora AGM
fot. Banner Polska
Rodzaje akumulatorów:

AKUMULATORY BANNER
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
AKUMULATORY VARTA

Dla samochodów klasy średniej i wyższej i systemów Start/Stop z odzyskiem energii hamowania;
Do wszystkich nowoczesnych pojazdów z wysokimi wymaganiami co do poboru energii, jak np. niezależne ogrzewanie, system audio, zewnętrzne oświetlenie, ...
Maszyny budowlane i pojazdy specjalnego przeznaczenia (gryzarki i koparki, maszyny odlewnicze, wyrównywarki, walce, odśnieżarki, …);
Taxi, autobusy, samochody campingowe i camping;
Maszyny rolnicze i sprzęt do prac leśnych (traktory, sprzęt do prac leśnych i obróbki drewna, Unimogi, kombajny…).
DZIEDZINY ZASTOSOWANIA:
Akumulator runowy z zaworem (VRLA);
W ofercie 5 typów o pojemności od 60 Ah do 105 Ah;
Trzykrotnie większa odporność na obciążenie cykliczne w porównaniu ze zwykłymi akumulatorami rozruchowymi: najwyższa klasyfikacja E4 według EN 50342-1;
Zabezpieczony przed wylaniem się elektrolitu - elektrolit uwięziony w włókninie (Absorbent Glass Mat);
Absolutnie bezobsługowy;
Maksymalna odporność na wibracje V3 według EN 50342-1;
Maksymalna moc rozruchu dzięki obniżeniu do minimum oporu wewnętrznego;
Możliwość zainstalowania w pozycji bocznej (kąt nachylenia max. 90°);
Wszechstronność zastosowania jako akumulatora rozruchowego lub pokładowego.
ZALETY RUNNING Bull AGM:
RUNNING BULL AGM progresywna technologia z elektrolitem uwięzionym w macie szklanej - Znaczna odporność na obciążenie cykliczne i czysta siła dzięki technologii AGM są powodem, dlaczego akumulatory Running Bull AGM to właściwy wybór dla pojazdów z systemem Start/Stop z rekuperacją energii hamowania. To znaczący wkład spółki Banner w ekologiczną mobilność i obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2.

* AGM = absorbent glass mat, elektrolit jest wiązany we włóknie.
AKUMULATORY RUNNING BULL EFB
DŁUGA ŻYWOTNOŚĆ
AKUMULATORY EFB dla pojazdów z systemem start/stop bez rekuperacji energii hamowania - Technologię EFB stosuje się przede wszystkim w przypadku samochodów klasy średniej, małych pojazdów i w systemach start/stop bez rekuperacji energii hamowania. Te odporne na obciążenia cykliczne akumulatory rozruchowe będą w następnych latach w coraz większym stopniu wykorzystywane jako oryginalne wyposażenie samochodów.

* EFB = enhanced flooded battery, odporny na cykliczne obciążenie akumulator rozruchowy.
Innowacja dla najwyższych wymagań.
Wystarczy rzut oka na zakres zastosowań akumulatorów Running Bull, by móc powiedzieć: Nabity energią akumulator Running Bull sprawdza się w najbardziej ekstremalnych warunkach - na placu budowy, w polu lub w trakcie uciążliwej codziennej spedycji.

Co to jest technologia AGM?
Gaz powstający przy ładowaniu (maks. 14, 4 V) jest odprowadzany porami we włóknie szklanym do elektrody ujemnej, gdzie znów zamienia się w wodę - dlatego ten proces nazywany jest rekombinacją. Wynik: strata wody jest wykluczona. Oprócz tego płyty elektrod są poprzez zestaw komprymowany dociśnięte tak mocno, że nie może dojść do sedymentacji. Wynik: wysoka odporność na rozładowania i długa żywotność.
WEWNĘTRZNY CYKL TLENU
w bateriach rekombinacyjnych
Włókno szklane nasączone kwasem
Elektroda dodatnia
Elektroda ujemna
Zawór
2Pb+O2>PbO
2PbO+2H2SO4>2PbSO4+2H2O
2PbSO4+4e-+4H+>2Pb+2H2SO4
2H2O>O2+4H+4e-
Schemat wewnętrzny cykl tlenu
fot. Banner Polska
DZIEDZINY ZASTOSOWANIA:
Do samochodów osobowych klasy średniej i małych samochodów wyposażonych w proste systemy Start/Stop bez rekuperacji energii hamowania;
Taksówki
ZALETY RUNNING Bull EFB:
W ofercie 4 typy o pojemności od 60 Ah do 95 Ah;
Wzmocniona płyta, separator oraz masa aktywna wg. specjalnej receptury;
Dwukrotnie większa odporność na obciążenie cykliczne w porównaniu ze zwykłymi akumulatorami rozruchowymi najwyższa klasyfikacja E3 według EN 50342-1;
Maksymalna odporność na wibracje V3 według EN 50342-1;
podwójne wieko obudowy gwarantuje maksymalne bezpieczeństwo eksploatacji i ochronę przed wylaniem się elektrolitu;
Absolutnie bezobsługowy dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologii kratki na bazie czystego wapnia.
Serwis

Promocje

Przewodnik techniczny

Locust Car Service


© 2016 Rubicon, All Rights Reserved
Jesteśmy partnerem sieci O.K. SERWIS