WYMIANA FILTRA KABINOWEGO
Filtr kabinowy zwany również filtrem przeciwpyłkowym pełni bardzo istotną rolę w utrzymywaniu zdrowia, komfortu i bezpieczeństwa osób przebywających w samochodzie. Prawie 95% nowych samochodów jest fabrycznie wyposażonych w filtr kabinowy, mimo że nie każdy z nich posiada klimatyzację. Zadaniem filtra jest zabezpieczenie przed wnikaniem do wnętrza kabiny zewnętrznych szkodliwych zanieczyszczeń przez kanały wentylacyjne. Chroni on pasażerów przed szkodliwymi substancjami takimi jak: kurz, sadza, pyłki roślin, szkodliwe gazy. Wzrost natężenia ruchu samochodowego i związany z nim wzrost poziomu zanieczyszczeń oznacza, że użytkownicy samochodu są coraz bardziej narażeni na działanie spalin i drobnoustrojów przedostających się do wnętrza kabiny pojazdu. Pomiary wskazują, że osoby przebywające wewnątrz samochodu są bardziej narażone na wdychanie szkodliwych substancji niż pieszy idący krawędzią drogi. System wentylacji niczym odkurzacz zasysa z zewnątrz zanieczyszczone powietrze spalinami i innymi substancjami. W ciągu godziny jest to do 420 000 litrów powietrza, które trafia do wnętrza samochodu przez filtr, układy klimatyzacji i ogrzewania oraz dmuchawy. Mikroorganizmy mogą się namnażać w kabinie samochodu nawet do ilości ośmiokrotnie przekraczającej bezpieczne dla zdrowia normy.
Takie stężenie bakterii może powodować wiele problemów ze zdrowiem m. in. podrażnienie błon śluzowych górnych dróg oddechowych, bóle głowy, łzawienie oczu, nudności, bóle głowy, astmę oraz może być przyczyną reakcji alergicznych. Wszystkim wymienionym wyżej problemom można oczywiście zapobiec montując odowiedniej jakości fitr kabinowy. Należy jednak pamiętać, że utrzymanie optymalnej czystości wewnątrz samochodu jest możliwe jedynie dzięki regularnej wymianie filtra. Nowy filtr jest zatem inwestycją chroniącą zdrowie osób przebywających w przedziale pasażerskim. Aby zapewnić optymalny komfort i wydajność, wymiany powinno dokonywać się przynajmniej raz do roku lub co 15 000 km. jak również raz do roku należy zdezynfekować układ klimatyzacji. Należy pamiętać, że filtr kabinowy chroni układ klimatyzacji przed zanieczyszczeniem i zwiększa jego trwałość. Regularna wymiana filtra kabinowego zapobiega odkładaniu się osadów na strukturze parownika klimatyzacji. Zostaje zapewniona pełna wydajność układu chłodzenia i ogrzewania, co przekłada się na szybsze nagrzewanie powietrza zimą. Zapchany filtr może być przyczyną blokowania przepływu świeżego powietrza, powodując problemy z odmrażaniem i odparowywaniem szyb, jak również być przyczyną uszkodzenia dmuchawy.
Filtry kabinowe dzielimy na trzy rodzaje:

• Filtry przeciwpyłkowe - rodzaj filtrów zatrzymujących cząsteczki zanieczyszczeń o średnicy mniejszej niż 1 µm, czyli bakterie, spaliny, kurz, sadzę oraz najmniejsze cząsteczki pyłków, które po przedostaniu się do płuc mogłyby powodować astmę oraz alergię.

• Filtry z węglem aktywnym - zatrzymuje nie tylko różnego rodzaju cząsteczki stałe, ale również szkodliwe gazy (ozon, NO2, SO2) i nieprzyjemne zapachy mogące być przyczyną bólu głowy.


• Filtry z węglem aktywnym i warstwą polifenoli - innowacyjne filtry "ClimFilter™ Supreme" firmy Valeo. Filtry te posiadają wszystkie zalety filtrów z węglem aktywnym, dodatkowo zostały wzbogacone o warstwę polifenoli pełniącą funkcję katalizatora, która chroni przed wnikaniem alergenów wziewnych do kabiny pojazdu i ich neutralizacją.




Czy wiesz, że...

"Filtr kabinowy stopniowo się zapycha więc powinien być regularnie wymieniany co rok lub co 15 000 km."

"Regularna wymiana filtra kabinowego oraz regularny serwis klimatyzacji zapewnią sprawne działanie klimatyzacji na długi czas"

"Brak regularnej wymiany filtra kabinowego może spowodować jego zawilgocenie co w rezultacie prowadzi do przedostawania się brudu i kurzu do wnętrza auta."
ODGRZYBIANIE KLIMATYZACJI
ODŚWIEŻANIE WNĘTRZA
AKTUALNE PROMOCJE
Serwis

Promocje

Przewodnik techniczny

Locust Car Service


© 2016 Rubicon, All Rights Reserved
Jesteśmy partnerem sieci O.K. SERWIS