BUDOWA AKUMULATORA
Akumulator składa się z kilku identycznych połączonych ze sobą ogniw galwanicznych (inaczej zwanymi celami akumulatora), które są w stanie przechowywać energię chemiczną. W przypadku akumulatorów ołowiowo-kwasowych, o których tu mowa elektroda dodatnia jest wykonana z tlenku ołowiu, a elektroda ujemna z ołowiu, nieodłącznym elementem jest również elektrolit czyli ok. 37% roztworu wodnego kwasu siarkowego. Każde ogniowo dostarcza napięcie znamionowe około 2 V, zatem w przypadku akumulatora 12V musi to być sześć ogniw połączonych szeregowo. Pojedyncze ogniwo akumulatora składa się z płyt dodatnich oraz ujemnych ułożonych na przemian wykonanych w formie kratki, które wypełnione są tzw. masą czynną. Poszczególne płyty dodatnie akumulatora umieszczone są w separatorze kopertowym, który zapobiega przed zetknięciem ze sobą i zwarciem. Obie płyty są zanurzone w elektrolicie, który występuje w formie płynnej bądź żelowej. W przypadku akumulatorów wykonanych w technologii AGM (Absorbent Matt Glass) elektrolit jest wiązany we włókninie.
Przewodnik techniczny po
akumulatorach:

BUDOWA AKUMULATORA
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
PODSTAWOWE INFORMACJE
PARAMETRY AKUMULATORA
TABELA PRZELICZENIOWA (A)
WYMIANA AKUMULATORA
JAK DBAĆ O AKUMULATOR
POMOC W URUCHOMIENIU
Płyta dodatnia
Płyta dodatnia w separatorze kopertowym
Kratka dodatnia
Kratka ujemna
Płyta ujemna
Zestaw płyt ujemnych
Zestaw płyt dodatnich
Komplet płyt
Akumulator
Czy wiesz, że...

"Aby można było się cieszyć akumulatorem przez długi czas, należy wybrać odpowiedni model oraz zadbać o jego prawidłową eksploatację. Warto też skorzystać z katalogu przed wyborem akumulatora lub zlecić jego wymianie w specjalizowanym serwisie".
Schemat budowy akumulatora
fot. Johnsons Controls
Serwis

Promocje

Przewodnik techniczny

Locust Car Service


© 2016 Rubicon, All Rights Reserved
Jesteśmy partnerem sieci O.K. SERWIS