Wymiana sprzęgła
• Więcej
Wymiana amortyzatora
• Więcej
Montaż świateł LED
• Więcej
Hamulce
• Więcej
Wymiana oleju
• Więcej
Wymiana filtrów
• Więcej
Rozruszniki
i alternatory

• Więcej
Wymiana rozrządu
• Więcej
Wymiana akumulatora
• Więcej
Serwis klimatyzacji
• Więcej
Diagnostyka i naprawa
• Więcej
Naprawa zawieszenia
• Więcej
Dezynfekcja klimatyzacji
• Więcej
Wymiana żarówki
• Więcej
Ustawienie świateł
• Więcej
Wymiana opon
• Więcej
Naprawa instalacji
elektrycznej

• Więcej
Naprawa sprężarek
klimatyzacji

• Więcej
Sprawdzenie
układu ładowania

• Więcej
Wymiana paska
klinowego

• Więcej
Montaż czujników
parkowania

• Więcej
Naprawa układu
kierowniczego

• Więcej
Montaż sterownika
centralnego zamka

• Więcej
Wymiana przegubu
napędowego / półosi

• Więcej
Montaż radioodtwarzacza
• Więcej
Montaż zabezpieczenia
przed kradzieżą

• Więcej
Ogrzewanie postojowe
DEFA

• Więcej
Przeglądy okresowe
• Więcej
Wymiana świec zapłonowych
• Więcej
Back
Next


ROZRUSZNIKI I ALTERNATORY
Naprawa i regeneracja rozruszników i alternatorów 
Rozrusznik jest elementem niezbędnym do uruchomienia silnika, używając go kilka razy dziennie powinniśmy zwrócić uwagę na jego zachowanie podczas eksploatacji. Zbagatelizowanie choćby najmniejszej usterki może spowodować, że któregoś dnia nie uruchomimy naszego samochodu. Jeżeli po przekręceniu kluczyka słychać, że rozrusznik zbyt wolno „kręci”, wydaje niepokojące odgłosy, słychać metaliczne stuki lub brak jakiejkolwiek reakcji na próbę uruchomienia pojazdu jest sygnałem, aby udać się do warsztatu. Wczesne wykrycie najmniejszej nawet usterki może uchronić rozrusznik przed jego zniszczeniem i kosztowną naprawą. Naprawa rozrusznika odbywa się poprzez uprzedni demontaż rozrusznika, następnie rozrusznik zostaje poddany weryfikacji i wycenie.

Najczęstsze objawy uszkodzonego rozrusznika:

• brak jakiejkolwiek reakcji na próbę przekręcenia kluczyka w stacyjce tzw. „cisza” rozrusznik „nie kręci”
• słyszalne wyraźne metalowe „stuki” - rozrusznik „nie kręci”
• rozrusznik „kręci”, ale nie słychać obrotów silnika (nie wprawia w ruch silnika)
• powolne obroty rozrusznika - bardzo wolno i ciężko „kręci”

Zajmujemy się kompleksową regeneracją rozruszników, nasz serwis oferuje:

• mycie i piaskowanie elementów korpusu;
• wymianę szczotek;
• wymianę tulejek;
• wymianę i regenerację stojana;
• wymianę i regenerację wirnika;
• wymianę systemu sprzęgającego (bendiksa);
• wymianę elektromagnesu;
• toczenie komutatora i wirnika;
• montaż i sprawdzenie rozrusznika na stanowisku testowym.




Alternator służy do zasilania w energię elektryczną urządzeń elektrycznych znajdujących się w samochodzie. Napędzany jest paskiem, który wprawia w ruch obrotowy wirnik alternatora generując prąd. Objawy uszkodzonego alternatora mogą się objawiać świecącą kontrolką akumulatora na desce rozdzielczej. Jest to znak, że alternator nieprawidłowo ładuje i jest sygnałem, żeby jak najszybciej udać się do serwisu w celu usunięcia usterki. Wczesne wykrycie usterek alternatora może uchronić przed zniszczeniem instalacji elektrycznej pojazdu jak również samego alternatora. Należy pamiętać, że każde odwlekana w czasie naprawa alternatora powoduje wzrost kosztów naprawy i może spowodować uszkodzenie innych elementów elektrycznych w samochodzie.
Najczęstsze objawy uszkodzonego alternatora:

• świeci kontrolka ładowania (kontrolka akumulatora) podczas jazdy - silnik pracuje;
• brak kontrolki ładowania (kontrolka akumulatora) przy włączonym zapłonie, przekręcony kluczyk w
stacyjce - silnik nie pracuje;
• hałaśliwa praca alternatora - słychać szum;
• charakterystyczne buczenie;
• wysoka temperatura alternatora;
• zapach spalenizny;
• skoki napięcia ładowania, niski prąd ładowania poniżej 13,8 V lub za wysoki powyżej 14,5 V.

Serwis

Promocje

Przewodnik techniczny

Locust Car Service


© 2016 Rubicon, All Rights Reserved
Jesteśmy partnerem sieci O.K. SERWIS