PRAWIDŁOWE CIŚNIENIE W OPONACH
Dlaczego powinno kontrolować się ciśnienie w ogumieniu ?
W oponach pracujących w parach występuje ponadto ocieranie się ścian bocznych. Zbyt wysokie ciśnienie w oponie przyspiesza jej punktowe zużycie i powoduje znaczne obniżenie komfortu jazdy. Opona zużywa się nierównomiernie i pogorszeniu ulega trakcja pojazdu. Należy pamiętać również o ciśnieniu w oponie zapasowej, którą należy niezwłocznie skontrolować przed wyjazdem w daleką podróż.
Czy wiesz, że...

"Według danych, ok. 12% pojazdów użytkowych poruszających się po drogach ma za niskie ciśnienie powietrza w oponach. Niedopompowane ogumienie szybciej się niszczy i powoduje zwiększenie zużycia paliwa. W nowych pojazdach z silnikami Euro VI układ kontrolujący ciśnienie powietrza w oponach stał się standardem".

Zapamiętaj !!!

"Opony są jednym z najważniejszych elementów dbających o nasze bezpieczeństwo podczas podróży samochodem".
Odpowiednie ciśnienie w oponie wpływa na bezpieczeństwo i komfort podróżowania samochodem. Europejska Organizacja Techniczna ds. Opon i Obręczy (ETRTO) zaleca sprawdzanie ciśnienia powietrza co dwa tygodnie na zimnych oponach (2-3 godziny po zatrzymaniu pojazdu). Ciśnienie obniżone o 30% w stosunku do zalecanego może spowodować skrócenie żywotności opony nawet o jedną trzecią. Zbyt niskie ciśnienie powietrza powoduje wzrost temperatury opony, co skutkuje wyższym zużyciem paliwa i przedwczesnym zużyciem ogumienia.
Przewodnik techniczny:

CIŚNIENIE W OPONACH
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
HISTORIA OPONY
BUDOWA I PROCES PRODUKCJI
NAPEŁNIENIE AZOTEM
GŁĘBOKOŚĆ BIEŻNIKA
KIEDY ZMIENIAĆ OPONY
WIEK OPONY
RODZAJE OPON
OZNACZENIA OPON
ETYKIETA OPON
INDEKS PRĘDKOŚCI
Serwis

Promocje

Przewodnik techniczny

Locust Car Service


© 2016 Rubicon, All Rights Reserved
Jesteśmy partnerem sieci O.K. SERWIS