NAPEŁNIENIE KÓŁ AZOTEM
Opona wypełniona azotem zamiast powietrzem
Przewodnik techniczny:
NAPEŁNIENIE AZOTEM
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Wzrost lub spadek ciśnienia w oponie spowodowany wahaniami temperatury jest taki sam w przypadku kół pompowanych azotem co powietrzem. Jakość współczesnych opon i ich odporność na korozję, sprawia że są one doskonale przystosowana do napełniania ich powietrzem.
Opony, które wypełnione zostały azotem utrzymują ciśnienie nieco dłużej niż opony napełnione powietrzem. Powietrze atmosferyczne zawiera 4 razy więcej azotu niż tlenu. Azot jest gazem, który wysusza (brak w nim pary wodnej), jest to oczywiście zjawisko korzystne ponieważ zapobiega korozji jak również pomaga kontrolować temperaturę w oponie.
Zalety pompowania kół azotem:
Czy wiesz, że...
"Ciśnienie niższe od nominalnego o 0,2 bara, zwiększa zużycie opon o 10 proc. Przy niedoborze 0,6 bara żywotność opon zmniejsza się już o połowę".
"Azot od dawna stosowany jest w oponach bolidów formuły 1"
Wady pompowania kół azotem:
• Chcąc uzupełnić azot w oponach musimy znaleźć serwis oferujący napełnianie nim kół i do niego dojechać;
• Koszt jaki musimy ponieść z napompowaniem kół azotem.
• Azot utrzymuje ciśnienie w oponach trzykrotnie dłużej niż powietrze atmosferyczne;
• Podczas eksploatacji w wysokich temperaturach opona nie flaczeje, zmniejsza się również ryzyko jej wystrzału;
• Stałe ciśnienie wpływa na zmniejszenie oporu toczenia, zużycie paliwa oraz na żywotność opon;
• Pompowanie opon sprężonym azotem wpływa pozytywnie na stan techniczny felg samochodowych, w szczególności stalowych - zmniejsza się ryzyko korozji.
Serwis
|
Promocje
|
Przewodnik techniczny
|
Locust Car Service
|
© 2016 Rubicon, All Rights Reserved